^ Į viršų

Panevėžio „Minties“ gimnazija

Čia tavo mintys taps idėjomis bei atradimais.

Debatai – proto mankšta

d3Debatai – tai proto mankšta, praplečianti regėjimo ir suvokimo ribas, o taip pat – problemų svarstymas, pasikeitimas nuomonėmis pasirinkta tema. Yra įvairių debatavimo stilių: parlamentiniai, strateginiai, Linkolno-Daglo ir Karlo Poperio debatai.

Susidomėjau debatais, kadangi mano dukra Miglė su drauge Živile yra jau patyrusios debatuotojos, dalyvavusios bei teisėjavusios daugelyje Lietuvoje vykusių debatų turnyrų ir yra pasiekusios aukštų rezultatų. Todėl nusprendžiau paskatinti debatuoti ir Panevėžio „Minties“ gimnazijos mokinius.

Gegužės 13 dieną organizavau septyniems Id klasės mokiniams mokymus, kuriuos padėjo pravesti Velžio gimnazijos IIIb (11b) klasės mokinės Miglė Taresevičiūtė bei Živilė Kairevičiūtė. Gimnazistai ne tik išklausė teorinę dalį, gavo padalomąją medžiagą bei žiūrėjo video įrašus iš debatų, bet iš karto po to jau ėmėsi darbo ir praktiškai turėjo išbandyti savo jėgas. Visa tai padėjo suprasti, kad debatai – daug pastangų, ruošimosi ir įgūdžių reikalaujanti veikla. Kadangi įkūriau asociaciją, tai parodomųjų debatų temą norėjau sieti su JAV: „Studijos Amerikoje turi daug privalumų“. Taigi, Panevėžio „Minties“ gimnazija buvo teigiančiųjų komanda ir turėjo įrodyti, kad studijos Amerikoje turi daug privalumų. Būti neigiančiųjų komanda pasikviečiau Velžio debatų klubą, kuriam vadovavo Rasa Stakienė. Teisėjavo Velžio gimnazijos moksleivės Miglė Taresevičiūtė bei Živilė Kairevičiūtė.

Gegužės 15 dieną Panevėžio „Minties” gimnazijoje suorganizavau mūsų gimnazijos bei Velžio gimnazijos mokinių debatus Karlo Poperio stiliumi. Tai labai plati sąvoka, apimanti keletą veiklos sričių. Viena vertus, yra savotiškas komandinis žaidimas, kai dvi komandos diskutuoja ta pačia tema ir kiekviena stengiasi argumentais bei pavyzdžiais įrodyti, kad ji teisi. Kita vertus, – tai intelektualinė veikla, reikalaujanti bendro išprusimo bei išankstinio pasiruošimo. Debatuose dalyvauja trijų asmenų komandos: viena vadinama teigiančiųjų, kita – negiančiųjų. Debatuojant kiekvienas mokinys turi galimybę kalbėti, klausinėti ir išsakyti savo argumentus, kurių tikslas – įtikinti klausytojus, jog jų komandos argumentai yra svaresni ir geresni už oponentų.

Teigiančiųjų ir neigiančiųjų komandos pasirodė puikiai, todėl teisėjoms išsakius kiekvienam kalbėtojui pastabas buvo paskelbtos parodomųjų debatų lygiosios. Komandos bei teisėjos apdovanoti saldžiais prizais bei padėkomis, kurias įteikė Panevėžio „Minties” gimnazijos pavaduotoja ugdymui Vilma Rimvydienė. Džiaugiuosi pavykusiu renginiu ir tikiuosi tolimesnio bendradarbiavimo.

 

Rasa Širmulienė, anglų kalbos mokytoja

Straipsnių peržiūrėjimai
728201