^ Į viršų

Panevėžio „Minties“ gimnazija

Čia tavo mintys taps idėjomis bei atradimais.

Kitokia lietuvių kalbos pamoka

vienuolynas

Susipažinti su literatūros, kultūros paveldo objektais Kaune, atlikti užduotis apie Lietuvos kultūrai svarbias asmenybes gimnazistus trečiokus pakvietė lietuvių kalbos mokytojos. Antradienio rytą (spalio 15 d.) per antrą pamoką jau buvome Palemone, Salomėjos Nėries memorialiniame muziejuje. Susipažinome su Bernardo Bučo sukurto namo, kuriame poetė gyveno grįžusi iš Paryžiaus iki Antrojo pasaulinio karo, interjeru, pamatėme įvairių to meto dailininkų, skulptorių darbų, klausėmės poetės eilėraščių. Nustebino namų jaukumas, tvarkingumas, įsivaizduojant to meto gyvenimo atmosferą.

Kita pamoka vyko Pažaislio vienuolyno komplekse. Stebino savo baroko grožiu bažnyčia, sužinojome apie vienuolių kamaldulių gyvenimo ypatumus. Juk ne kiekvienas ryžtasi paaukoti savo gyvenimą dievui ypatingomis sąlygomis. Krentantys rudens pakąstų medžių lapai vienuolyno kieme tarsi pašventino ir mus.

Trečioji pamoka vyko Nacionaliniame Čiurlionio dailės muziejuje. Užsiėmimo vadovė Kamilė provokavo pokalbiui apie didžiojo mūsų genijaus gyvenimą ir kūrybą. Daugelis pirmą kartą žvelgė į Čiurlionio paveikslus, o vadovė ragino pamatyti kažką daugiau negu dangus, negu jūra, negu kalva. Teko atsakyti į klausimus apie simbolizmą, kūrėjo gyvenimo sąlygas.Ne vienas ilgėliau stabtelėjo prie paveikslo ,,Rex“ ar ciklo ,,Zodiako ženklai“.

Po pertraukos (pasivaikščiojimo po senamiestį) vyko ketvirtoji pamoka Maironio namuose. Tai buvo aktyviausia pamoka. Išklausę gidės, dirbome grupėmis: patys turėjome apibūdinti visus aštuonis poeto namų kambarius, papasakoti apie poeto pomėgius, santykius su kitais šeimos nariais bei svečiais, kurie buvo itin dažni. Pasirodė, kad klausytis yra daug paprasčiau negu pačiam apibūdinti, papasakoti, parodyti. Mokytojos E. Gedraitienė, N. Krivickienė, A. Samuolienė irgi galėjo būti tik stebėtojomis, todėl kai kam užduotys šioje pamokoje pasirodė išties nelengvos. Prie mokyklos iš autobuso lipome supratę, kaip gali būti siejama literatūra, istorija ir dailė.