^ Į viršų

Panevėžio „Minties“ gimnazija

Čia tavo mintys taps idėjomis bei atradimais.

Grąžinkime skolą vaikams

Indėnų išmintis byloja, kad mes nepaveldime Žemės iš  protėvių, o skolinamės iš savo vaikų ir pataria  su ja elgtis atsakingai. Klimato kaitos padariniai rodo, kad skolas  reikėjo  atiduoti dar vakar, bet posakis „geriau vėliau, negu niekad“ irgi tinka. Todėl „Minties“ gimnazijos bendruomenė atsiliepė į  tarptautinio socialinio projekto „Žmogaus dovana Žemei“  iniciatorių kvietimą  prisijungti  prie kitų pasaulio žmonių,  žengiančių link doresnės, tvaresnės ir saugesnės planetos ateities. Žemės mėnesio laikotarpiui buvo numatytos įvairios veiklos, tačiau paskelbtas karantinas dėl COVID-19 viruso plitimo mūsų šalyje, pakoregavo gimnazijos bendruomenės narių  numatytų uždavinių įgyvendinimo galimybes. Ugdomajam procesui prasidėjus nuotoliniu būdu, į virtualią erdvę persikėlė ir ši veikla. Lietuvių kalbos mokytoja Emilija Gedraitienė jautriais žodžiais kreipėsi  ne tik į mokinius, bet ir į visą bendruomenę, kviesdama šiuo nelengvu laikotarpiu atsigręžti  į  Žemę ir eiliuotu laišku, akrostichu ar trumpu haiku  išsakyti savo mintis, atverti jausmus gyvybės pilnam pasauliui.

pavasaris

diplomas„Laimingas vanduo“ – toks tarptautinio projekto trečiojo etapo pavadinimas. Todėl per nuotolines geografijos pamokas pirmų klasių gimnazistai domėjosi vienu svarbiausiu gyvybės šaltiniu – vandeniu: sprendė kryžiažodį apie požeminį vandenį, atliko trumpą testą, žaisdami mokėsi pažinti Lietuvos upes ir ežerus, rasti juos žemėlapyje.  Gimnazijos antrokai domėjosi atsinaujinančiais energijos šaltiniais, parodė savo žinias sprendžiant kryžiažodį „Dovana Žemei“. Esame dėkingi Panevėžio apskrities Gabrielės Petkevičaitės-Bitės darbuotojams už galimybę pasinaudoti sukurtu interaktyviuoju edukaciniu žaidimu „Panevėžio krašto vandens ir žemės ženklai“, kuris trečiajam projekto etapui labai tiko. Jis praturtino jau turimas žinias ir paįvairino  gimtojo krašto pažinimo galimybes.

Technologijų mokytoja Daiva Gronskienė  su savo mokiniais kasmet prisideda prie visų gamtosauginių projektų uždavinių įgyvendinimo. Nuo karantino pradžios iki Velykų jos ugdytiniai mokėsi sveikos mitybos paslapčių. Mokytoją ypač nudžiugino gražus mokinių tėvų ir jų atžalų bendradarbiavimas, kurie kartu gamino velykinius  valgius, siuntė mokytojai receptus ir pagamintų patiekalų fotografijas. Po gražiausių pavasario švenčių mokytoja pakvietė mokinius iš antrinių žaliavų siūti daugkartinius maišelius daržovėms bei kitiems pirkiniams susidėti. Nepamirštos liko ir kaukės, skirtos apsisaugojimui nuo virusų. Pasirodo, kad kaukę galima ne tik pasisiūti, bet ir nusimegzti!

Tarptautiniame piešinių konkurse „Išgirsti pačią slapčiausią gamtos kalbą“  mūsų gimnazistai dalyvauja kasmet, bet jų darbus bus galima pamatyti tik pasibaigus karantinui. Fizikos mokytoja Daiva Stančiauskienė jauniausius gimnazistus mokė ekonomiško elektros energijos naudojimo, o vyresniems mokiniams buvo aktuali tema apie atomą ir taikų jo panaudojimą. Muzikos mokytoja Ligita Dauderienė  dar kovo mėnesio pradžioje gimnazistus supažindino su atmosferinės (angl. ambient)  muzikos stiliumi ir  pakvietė tokią muziką kurti patiems. Trečių gimnazijos klasių mokiniai ėmėsi  kompiuterinės muzikos kūrybinių bandymų, paremtų  gamtos garsais, jaunesnieji klausėsi populiaraus klasikinės muzikos hitu vadinamo Antonio Vivaldi kūrinio „Metų laikai“, o kai kas ėmėsi  autorinių dainų kūrybos.

Norisi tikėti, kad vis daugiau įvairaus amžiaus bei skirtingų pomėgių žmonių, susidomės  tarptautinio projekto iniciatorių kvietimu ir po visų  šio neramaus laikotarpio išbandymų savo gražiais kasdieniais darbais, tyrais jausmais bei poelgiais prisidės prie savo namų – mūsų planetos Žemės – puoselėjimo ir  skolos savo vaikams grąžinimo.

Rimalda Vitkevičienė, geografijos mokytoja

Straipsnių peržiūrėjimai
1713459