^ Į viršų

Panevėžio „Minties“ gimnazija

Čia tavo mintys taps idėjomis bei atradimais.

Priimti iššūkį

s1Apsilankius Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešojoje bibliotekoje Švedijos ambasados ir Švedijos instituto parengtoje parodoje „Priimame iššūkį. ŠVEDIJA ir DARNAUS VYSTYMOSI DARBOTVARKĖ 2030“, kilo mintis atsivesti grupę gimnazistų į minėtą parodą ir pakviesti jaunimą priimti iššūkį – keisti pasaulį. Mūsų mintims pritarė parodos atidarymo dieną bibliotekoje viešėjusi Švedijos ambasadorė LietuvojeMaria Christina Lundqvist ir Panevėžio miesto mero pavaduotojas, dabar laikinai einantis mero pareigas, Aleksas Varna.

Tokiai atsakingai pamokai ėmėme ruoštis iš anksto. Buvo nutarta, kad gimnazistai turėtų geriau pažinti mūsų užjūrio kaimynę Švediją, jos istoriją, geografiją, švedų virtuvę ir, žinoma, žmones, kuriems ekologija bei tamprus ryšys su gamta yra savaime suprantamas dalykas.   Per anglų kalbos pamoką mokiniai iš anglų kalbos į lietuvių vertė knygelę „10 faktų apie Švediją“, o per geografijos – studijavo šalies žemėlapį, domėjosi istoriniais ir geografiniais akcentais, daugiau sužinojo apie Švedijos valdymą, karališkąją šeimą bei princesės Viktorijos dėmesį aplinkosaugai, šeimos vertybėms.   Kartu su technologijos mokytoja išsiaiškino švedų virtuvės ypatumus, atrado daug panašumų ir su lietuviška virtuve. Paaiškėjo, kad yra mokinių jau buvusių Švedijoje ir apie ją tikrai daug žinančių.

Viešojoje bibliotekoje Ib klasės gimnazistų grupę pasitiko bibliotekos darbuotoja ir parodų kuratorė Vida Mikelevičiūtė, kuriai esame dėkingos už pagalbą ruošiantis pamokai.  

Pamoka prasidėjo nuo pasisveikinimo ir padėkos žodžių švedų kalba. Visi žinome, kad kiekvienas save gerbiantis pilietis, vykdamas į svečią šalį, susipažįsta su to krašto papročiais, pramoksta nors keletą tos šalies žodžių. Apsilankymas parodoje – tai lyg trumpa viešnagė Švedijoje bei kuklus prisilietimas prie jos priimto garbingo iššūkio.

Pamokoje neapsieita ir be namų darbų tikrinimo. Organizavome žinių apie Švediją konkursą. Mokiniai atsakinėjo ir lietuviškai, ir angliškai. Už teisingus atsakymus buvo pamaloninti Švedijos ambasados ir kelionių organizatoriaus „Grūda“ prizais.

Vėliau gimnazistai susipažino su JT darnaus vystymosi tikslais, kuriuos Švedija išsikėlė sau ir ketina įgyvendinti iki 2030 metų . Mokiniams buvo paaiškinta, kad rūšiuodami atliekas, važinėdami dviračiais, keliaudami pėsčiomis, sodindami medžius, atiduodami antrines žaliavas perdirbimui, jie prisidės prie atsakingo išteklių naudojimo, o vadovaudamiesi principu „Patyčioms – ne!“, jie rems taikios ir tolerantiškos visuomenės plėtrą šalyje. Kiekvienam Gabrielės Petkevičaitės-Bitės viešojoje bibliotekoje vykusios pamokos dalyviui buvo sukurtas specialus geltonos arba mėlynos spalvos pamokos pasas, kuriuos bus bandoma išsaugoti iki 2030 metų. Pamokos pasų spalvos – tai padėka Švedijai už lyderystę tvarios aplinkos kūrime. Minėtame pase gimnazistai ir mokytojai išsirinko ir įsirašė nors vieną iš septyniolikos JT darnaus vystymosi tikslų, kurių visam pasauliui vieningai siekiant, išnyktų nelygybės, gilaus skurdo ir klimato kaitos problemos.

Kovo mėnesį pamokos dalyviai supažindins ir gimnazijos bendruomenę su Švedijos priimtu iššūkiu, pasimokys gaminti nors vieną švedų virtuvei būdingą patiekalą, išsikeps tiek Švedijoje, tiek Lietuvoje taip mėgstamų imbierinių sausainių ir jais pavaišins draugus.

Jei nori, kad pasaulis pasikeistų – keiskis pats. Šiuos žodžius girdime dažnai. Jie tikrai labai teisingi. Į duris jau beldžiasi pavasaris - geriausias laikas pokyčiams. Pokyčiams savyje, savo kieme, savo valstybėje. Norint pasiekti gerų rezultatų, ypač svarbi partnerystė, todėl kviečiame visus priimti iššūkį - siekti socialiai, ekonomiškai ir ekologiškai tvaresnės ateities.

Irina Dementjeva, Daiva Gronskienė, Rimalda Vitkevičienė

Straipsnių peržiūrėjimai
1216112