^ Į viršų

Panevėžio „Minties“ gimnazija

Čia tavo mintys taps idėjomis bei atradimais.

Kitokia diena ir pamoka gimnazijoje

„Kitokios pamokos „Minties“ gimnazijoje“ – tokiu pavadinimu pačiame gruodžio vidury vyko kvalifikacinis renginys, kuriame dalyvavo 109 Panevėžio mokyklų mokytojai. (iš J. Miltinio gimnazijos – 14, J. Balčikonio gimnazijos – 12, „Ąžuolo“progimnazijos – 7 , 5-os gimnazijos – 4, „Aušros“progimnazijos – 6, J. Žemkalnio gimnazijos – 2, „Saulėtekio“ progimnazijos – 2, „Skaistakalnio“ progimnazijos – 4, „Žemynos“ progimnazijos – 2, A. Lipniūno progimnazijos – 1, M. Karkos progimnazijos -1, K.Paltaroko gimnazijos – 2, „Vyturio“ progimnazijos – 1. Likusieji – „Minties“ gimnazijos mokytojai)

   pamoka kitaipMokytojai galėjo stebėti įvairių dalykų pamokas pagal mūsų mokytojų sudarytą ir iš anksto Panevėžio švietimo centro paskelbtą programą, iš kurios matyti, kad tai dienai aktyviai ruošėsi net 29 mūsų gimnazijos mokytojai. Kiekvienas kvalifikacinės dienos dalyvis dažniausiai rinkosi pagal savo dėstomą dalyką arba kai kurie pagal tai, ką norėjo sužinoti apie metodų įvairovę kitose srityse. Pasirinkti buvo iš ko: Lietuvių kalbos projektai su biblioteka-kitokios pamokos, projekto „Į paslaptingąjį PI pasaulį“ pristatymas, integruota biologijos, chemijos, fizikos pamoka „Tiriamojo darbo struktūra“, integruota pamoka „Augalinis fragmentas puošyboje“, „Step‘o panaudojimas aerobikos pamokose“ ir kitos. Galima pasakyti ačiū mokytojams, kurie tą dieną demonstravo savo darbo metodus pamokose gyvai. Tai rusų kalbos mokytoja R. Ambrazaitienė, anglų kalbos mokytojos I. Dementjeva ir S. Svetikienė, kūno kultūros mokytoja I. Charlampijevienė, lietuvių kalbos mokytoja E. Gedraitienė, technologijų mokytojai D. Gronskienė, R. Murauskas ir dailės mokytojas K. Paškevičius, istorijos mokytojas V. Rulys, informacinių technologijų mokytoja R. Žulienė. Džiaugiamės, kad ir mūsų gimnazistai pamokose nesutriko, aktyviai dalyvavo, deramai atliko įvairias užduotis.

     Po pamokų metodinėse drupėse vyko stebėtų pamokų aptarimai, išklausyti pranešimai: „Pilietiškumas ir tautiškumas ugdymo procese“, „Informacinė tarša“ , „Ugdymas netradicinėse erdvėse“ , „Užsienio kalbos žodžių įsiminimo būdai“ ir kiti. Pranešimus skaitę pedagogai tam ruošėsi ne dieną ir ne dvi, gerąja pedagogo darbo patirtimi dalinosi lietuvių kalbos mokytojos A. Samuolienė ir D. Smalinskienė, anglų kalbos mokytojos J. Ivanauskienė ir R. Širmulienė, rusų kalbos mokytoja Z. Morkūnienė, istorijos mokytoja A. Sučylienė, geografijos mokytoja R. Vitkevičienė, etikos mokytoja I. Urbonienė, tikybos mokytoja D. Tabokienė, matematikos mokytojos J. Gelžinienė, L. Klimkevičienė, J. Šulskienė, V. Montvilaitė, biologijos mokytoja V. Juknienė, chemijos mokytoja R. Vezbergienė, fizikos mokytoja O. Liškauskienė, informacinių technologijų mokytoja I. Rulienė, kūno kultūros mokytoja M. Masilionytė. Trečioji kvalifikacinės dienos dalis –   pasidalijimas pedagogo darbo problemomis, vykęs kvepiant žolynų arbatai ir gundančiai akį traukiant pyragams. Taip sukurtoje aplinkoje pedagogai kalbėjo apie tai, kad šiandien Lietuvos mokyklos sprendžia įvairias problemas. Mokykla susideda iš bendruomenės narių: mokytojų ir mokinių, jų tėvų. Visi prisideda sprendžiant vieną iš svarbiausių mūsų laikmečio problemų – kaip padėti žmonėms, kurie yra skirtingi. Daugelio reziumuota, kad svarbiausia mokyme – komunikacija: savo nuostatų, pažiūrų išsakymas ir kitų išklausymas. Problemų yra ir mokyklų bendradarbiavime. Mūsų gimnazijos žengtas žingsnis atskleidė gerąją nuostatą: tegul tirpsta tarp mokyklų atsiradęs priešiškumas, įtampa ir konkurencija. Pasiekime tokį lygį, kad susitikę kolegą mokytoją iš kitos mokyklos, jaustume, jog susitikome patarėją, draugą ir bendramintį.

       Vadovaudamiesi šiomis nuostatomis „Minties“ gimnazijos mokytojai pradėjo pasidalijimo gerąja patirtimi sklaidos dieną „Kolega – kolegai“ ir siūlo kitiems prisijungti prie iniciatyvos, kad tai taptų tradicija, apimanti visas Panevėžio mokyklas. Juk „Niekas nežino tiek daug, kad negalėtų pasimokyti iš kitų, ir niekas nežino tiek mažai, kad negalėtų pamokyti kitų“ (Daniel Reyes).

Emilija Gedraitienė, lietuvių kalbos mokytoja

 

Straipsnių peržiūrėjimai
957240