^ Į viršų

Panevėžio „Minties“ gimnazija

Čia tavo mintys taps idėjomis bei atradimais.

Biologijos žinias praturtino kaimynė Latvija

latvija2016 m. spalio 18 d. gimnazistai vedini biologijos žinių troškimo keliavo aplankyti mūsų kaimynės Latvijos. Su nepertraukiamais šios kelionės gido pasakojimais apie šalies apylinkes, pagaliau pasiekėme Rygos nacionalinį zoologijos sodą, kuriame jau daugiau nei 100 metų laikomi gyvūnai iš viso pasaulio. Su begaliniu noriu kuo daugiau pamatyti nuskubėjome apžiūrėti, kas gi gyvena už tų aptvarų. Bene labiausiai dėmesį patraukė žirafų namai, kuriuose galėjome apžiūrėti aukštaūges gražuoles.

Supratome, kokie mes visgi esame maži... Taip pat reikėtų pagirti 2001 m. įkurtus tropikų namus, kuriuose sukurtos sąlygos gyvūnams yra labai artimos tikrajam jų klimatui. Šiuose namuose iš arčiau galėjome apžvelgti plačią vabzdžių kolekciją, spalvingus atogrąžų varliagyvius, naktinius gyvūnus ir roplius. Ypatingų pagyrų nusipelnė ir lapakarpių skruzdėlių ekspozicija, kuria džiaugėsi ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Neskaitant vabzdžių, zoologijos sode gyvena apie 3000 gyvūnų, taigi matėme ir flamingų, stručių, meškų, begemotų, katinių lemūrų, sraigtaragių ožių ir begales kitų. Apžiūrėję zoologijos sodo gyventojus keliavome toliau.

Kitas aplankytas objektas buvo Rygos universiteto, žmogaus anatomijos katedra, kurioje mokosi būsimi medikai. Čia susipažinome su universiteto įkūrimo istorija. Sužinojome, kad katedra yra įsikūrusi buvusioje kunigų seminarijoje. Universiteto dėstytojas, taip pat ir chirurgas, su aistra savo darbui papasakojo apie žmogaus kūno ypatumus. Tiesa, šnekėjo jis rusiškai, bet mūsų mokytojos noriai vertė sakinius šios užsienio kalbos nesuprantantiems mokiniams. Po paskaitos aplankėme šios kelionės tikslą – anatomijos muziejų. Visi eksponatai autentiški, žmonių, kurie sutiko kūnus paaukoti medicinos tikslams.

Taip pat vaikščiojome po Rygos senamiestį, kuriame pamatėme Laisvės paminklą, Rygos Domo katedrą, „Juodagalvių“ gildijos namus. Palepindami savo pilvukus pavalgėme Rygos miesto kavinėse, užkandinėse. Vakarop, su plačiomis šypsenomis ir pilni įspūdžių, patraukėme namo.